top of page

​

Zonder Creativiteit en Motivatie kunnen leerling en kunst geen kant op.  Daarvoor is het nodig dat de leerling zich in een prettige, werkbare en veilige omgeving kan ontwikkelen/ontplooien en dat die zich, individueel en samenwerkend, gesteund voelt in dat doel.

​

In het eerste deel van KiB Kunstbeschouwing maakt de leerling in grote lijnen kennis met de kunstgeschiedenis. In het tweede deel worden beeldaspecten uitgewerkt en gerelateerd aan allerlei kunstwerken. De leerling maakt uitgebreid kennis met kunst.

​

De in de dummy uitgewerkte praktische opdrachten worden formatief beoordeeld. Creativiteit wordt bespreekbaar. Hierdoor wordt niet alleen de betrokkenheid/motivatie van de leerling groter, maar wordt de leerling uiteindelijk ook meer en meer 'baas' over het eigen proces. 

​

De docent, het Stappenplan Creatief Proces en KiB Kunstbeschouwing ondersteunen de leerling hierin.

​

​

​

DSC00953.JPG
7f0f8f2d-f655-4028-aae1-9b647fa90790_edi
DSC02589.JPG
DSC02584_edited.jpg

Als docenten willen we dat onze leerlingen naar kunst kijken, er over praten en anderen kunnen uitleggen waar het nu eigenlijk allemaal om draait. Wij leren ze kijken, stapje voor stapje. Ieder nieuw kunstwerk is een nieuwe ervaring.           Peter Schipper

logo%20LinkedIn_edited.jpg
bottom of page